Hengissä ollaan, mutta kiirettä on pitänyt leipomusten saralla. Viikko sitten vietin perinteiset pikkujoulut lasten kanssa ja herkuttelimme tällä kertaa juustoilla, kekseillä ja hedelmillä. Jälkkäriksi syötiin jädeleivokset, omenatorttuja ja suklaakonvehteja. Meillä erityisesti esikoinen on oikea kulinaristi ja hänen kanssa sai kyllä hiukan vääntää kättä tarjoilusta. Poikonen kun olisi halunnut lounaalle kunnon raskaan aterian tyyliin pippuripihvit, lehtipihvit tai porsaanleikkeet á la lohkoperunat + lisukkeet ja sit illalla mössäykset päälle ... mulla piti hiukan toppuutella. Jos illalla herkutellaan niin sit lounas on kevyt tai päinvastoin.

Huomenna sit juhlitaan isänpäivää ja olen suunnitellut oikein englantilaisen aamupala. Esikoinen vastaa tänä vuonna isänpäiväkakun valmistuksesta. On kiva seurata kuinka lapset ovat innoissaan leipomisesta ja ruoan laitosta. Tänään keskimmäinen eli tyttöparas teki mun kaverina jauhelihapyttipannua. Huomenna herkutellaan paistetulla lohella, tekiskö medaljonkeja ... ne on niin käteviä ko sit jokaisella selkeesti oma palanen. Ostin ison kokonaisen fileen, siitä sit riittää lämmitystäkin.

Puntarilla olen käynyt aina silloin tällöin, olen lopettanut päivittäin punnitukset ... siinä ei oo mitään järkeä ko mulla paino vaihtelee aika hurjasti eri päivien välillä - turhaa vaan masentaa ne turvotuspäivät. Ihan hyviä lukemia kummiskin puntari näyttää ja en oo viittiny tänne niitä joka ikinen maanatai tai tiistai julkistaa ko ei oo mitään radikaalia tapahtunut ja ihan painon pudotukseen asti ei nyt rahkeet riitä eikä kyllä mielenkiintokaan. Mie luulen et mun seuraava rykäys kohdistuu taas ensi keväälle. Silloin saa energiaa ja voimaa auringosta. Mie oon muuten jo päättänyt mitä haluan yhdistetyksi synttäri/äitienpäivälahjaksi - KIRKASVALOLAMPUN. Mie en ala enää yhtään näin ankeaa syksyä elämään, pakko tuokin härdelli kokeilla. Josko vaikka olis siitä mulle apua syysalakuloon.

 

Mukavaa ISÄNPÄIVÄÄ kaikille isille, äiteille ja lapsukaisille!

 

Tuossa alahaalla esikoisen tekemät koristeet huomiseen kakkuun, taitava poika :).