000202C3.gif 





Mie oon kokenu seuraavanlaisia asioita hyvinä painonpudotuksessa/elämänmuutoksessa:

  • Ei auta päästää nälän yllättään, mie oon yrittänyt syödä säännöllisesti ja miellään vähän ja usein ko harvoin ja paljon. Tässä mulla on ollu opettelemista, sillä helposti mulla ruokavälit on TOSI pitkiä!
  • Mie yritän syödä hitaasti ja rauhallisesti; pureskelen nautiskellen suupalani. Tässä on kans opettelemista. Lapsena olin tosi hidas syöjä, koulu- ja työelämässä sitä väkisten oppi syömään pika pika vauhtia ja se huono tapa on sit vuosien varrella siirtyny kotiinkin.
  • Mie valitsen nykyään kaikki tuotteet kevyt versioina ja esim. leivän päälliset ovat näitä ohuen ohuita. Leivän päälle laitan vain yhtä sorttia eli ei juustoja ja kinkkuja samalle leivälle.
  • Salaattia mie pyrin tekemään joka ruoalle (ei kuitenkaan keiton kans) ja salaattikastikkeita mie vältän (jos laitan niin hyvin vähän).
  • Herkkuja olen syönyt tasaiseen tahtiin, mutta vähän kerralla elikkä kakkuakin otan vain ohuen siivun ja en santsaa, karkkia syön kohtuudella ja limukan valitsen aina light versiona. Nää nyt tulleet lisäkilot tulivat joulun älyttömästä mössäyksestä.
  • Liikuntaa yritän harrastaa monta kertaa viikossa, nyt joulun jälkeen on ollu hiukka vähemmällä. Kuntopyörä hankittiin 3 vuotta sitten ja sitä on lysti ja kevyt polkea ja silti hiki virtaa ja kalorit karisee. Samalla voi jutella puhelimessa ystävän kanssa tai katsoa telkusta jotain lemppari ohjelmaa. Uimisesta mie tykkäisin ja vesijuoksua haluaisin kokeilla, muttako tää mun atooppinen iho ei kestä uimahallin vettä :(!
  • Pyrin noudattamaan kaikille tuttua lautasmallia ja santsia elikkä personkuppia ei kannata opetella ottamaan - vähemmälläkin tulee toimeen.
  • Lasten jättämiä ruokia eikä kulhojen/kattiloiden loppuja en enää ole vuosiin syönyt, laitan ne surutta roskiin.
  • Ruokaa tehdessä ja pöytää kattaessa ja ruokia pois laittaessa en napsi. Ruokaakin tarvitsee maistella kohtuudella ;)!

Tässähän näitä teesejä tulikin muutama näpyteltyä. Mie oon kokenu tän painonvartijoiden systeemin helppona ja vaivattomana, erityisesti ko mulla on se tietokoneohjelma. Tässä taas palaa ruotuun ja oppii syömään kohtuudella ja tekemään oikeita valintoja. Jos sorrun vaikka syömään suklaalevyn niin jopas on ankea loppupäivä :)!  Ja mitäänhän ei ole kielletty syömästä.

 000202C2.gif